راهکار‌های جبران تولید واحد‌های پتروشیمی آسیب دیده

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 11:03
عضو هئیت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: تولیدات شرکت‌های آسیب دیده پتروشیمی را می‌توان هم از طریق سایر واحد‌ها و هم تامین برق از شبکه سراسری و واردات مواد اولیه جبران کرد.
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، علی شهوازیان در حاشیه نشست انجمن صنایع پلیمر ایران افزود: اگر به واحد‌های تولیدی پایین دست مجوز واردات مواد اولیه داده شود ما میتوانیم میزان عرضه و سرعت تامین را افزایش دهیم.
 
وی گفت: صنایع پلیمری بدون وقفه در حال تولید هستند، هر چند که آسیب به برخی از شرکت‌های پتروشیمی باعث بروز مشکلاتی در تامین مواد اولیه شده است، اما تلاش داریم با واردات مواد مانع از وقفه در تولید شویم.
 
 
عضو هئیت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران افزود: تقاضا برای مواد اولیه در صنایع پایین دست افزایش یافته است و لازم است که صنایع تکمیلی بتوانند بخشی از نیاز خود را با واردات تامین کنند، وقتی تولید در صنایع پلیمری رونق بگیرد، می‌توانیم همچون گذشته با صادرات محصول نهایی، برای کشور ارزی داشته باشیم.
 
شهوازیان گفت: خوشبختانه برخی از واحد‌های پتروشیمی در کشور آسیب ندیده‌اند و تا حدی می‌توانند مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست را عرضه کنند، البته شرکت‌های بزرگ پتروشیمی واردات مواد اولیه را آغاز کرده‌اند.
 
وی افزود: عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس کالا آغاز شده است، اما سهمیه‌های خرید کاهش یافته و امیدواریم هفته آتی با استمرار عرضه ها، بازار به تعادل برسد.
 
عضو هئیت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: صادرات مواد اولیه پتروشیمی و کامپاند نیز ممنوع شده تا نیاز داخل تامین شود، اما صادرات صنایع پایین دست و تکمیلی ادامه دارد و با تولید محصول نهایی می‌توانیم ارز آوری پتروشیمی را جبران کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.