صادرات از یزد دوبرابر شد

دنیای اقتصاد سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 00:02
دنیای‌اقتصاد - یزد: مدیرکل گمرکات استان یزد با اشاره به رشد ۱۳۶درصدی صادرات استان در مدت جنگ رمضان گفت: صادرات روزانه گمرکات استان در سال گذشته حدود ۹هزار تن کالا بوده است. محمد قاسم‌پور در این‌باره گفت: در ایام فروردین و جنگ رمضان با حضور بدون تعطیلی کارکنان گمرک استان یزد، ارزش صادرات این اداره کل ۱۳۶ و ارزش واردات ۲۳۳درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است. وی افزود: در سال۱۴۰۴ تشریفات صادرات بیش از 2میلیون و ۶۹۸هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۹‌میلیون و ۷۰۳ هزار دلار از طریق گمرکات استان انجام شده که بیانگر صادرات روزانه 8هزار و ۹۹۴تن کالا از گمرکات استان در مدت کاری سال گذشته است.

مدیرکل گمرکات یزد با اشاره به ۴۰هزار و ۸۸۶ فقره اظهارنامه صادراتی در سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: اداره کل گمرکات استان یزد از نظر تعداد اظهارنامه صادراتی یکی از گمرکات برتر در کشور است.

قاسم‌پور تصریح کرد: صادرات در سال۱۴۰۴ بدون وقفه در گمرکات استان یزد جریان داشته است و کارکنان این اداره کل در ایام جنگ ۱۲‌روزه، جنگ رمضان و سایر ایام تعطیلی سال به‌صورت مستمر در محل کار خود حضور داشته‌اند. وی همچنین با اشاره به هزار و ۸۱۷ فقره اظهارنامه وارداتی در گمرکات استان یزد در سال۱۴۰۴ اظهار کرد: میزان واردات در این مدت بیش از ۱۴۱هزار تن به ارزش تقریبی ۲۸۲میلیون دلار بوده است. این مسوول همچنین درباره درآمد وصولی گمرکات استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۴ درآمد وصولی و واریز به خزانه گمرکات استان ۱۹هزار و ۵۵۳‌میلیارد ریال بوده و درآمدهای استانی این اداره کل نسبت به پیش‌بینی‌ها ۲۲درصد رشد داشته است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.