آشتی‌کنان آمودی با ترامپ؟

دنیای اقتصاد دوشنبه 31 فروردین 1405 - 00:03
دنیای اقتصاد: با وجود اینکه اخیرا پنتاگون شرکت آنتروپیک را به‌عنوان یک ریسک برای زنجیره تامین معرفی کرده است، این شرکت هنوز در حال مذاکره با اعضای عالی‌رتبه دولت ترامپ است.

به گزارش تک‌کرانچ، پیش از این نشانه‌هایی از بهبود روابط - یا این حس که همه بخش‌های دولت نمی‌خواهند با آنتروپیک قطع رابطه کنند - وجود داشت، از جمله گزارش‌هایی مبنی بر اینکه اسکات بسنت، وزیر خزانه‌داری، و جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، روسای بانک‌های بزرگ را تشویق می‌کنند تا مدل جدید میتوس آنتروپیک را آزمایش کنند.

به نظر می‌رسد جک کلارک، یکی از بنیانگذاران شرکت آنتروپیک، این موضوع را تایید کرده است و ادعا می‌کند که دعوای جاری بر سر تعیین ریسک زنجیره تامین، یک «اختلاف قراردادی محدود» است که مانع تمایل شرکت برای ارائه اطلاعات به دولت در مورد جدیدترین مدل‌هایش نخواهد شد.

سپس روز جمعه، آکسیوس گزارش داد که بسنت و سوزی وایلز، رئیس دفتر کاخ سفید، با داریو آمودی، مدیرعامل شرکت آنتروپیک، دیدار کرده‌اند. کاخ سفید در بیانیه‌ای این دیدار را «جلسه مقدماتی» توصیف کرد که «پربار و سازنده» بوده است. کاخ سفید اعلام کرد: «ما در مورد فرصت‌های همکاری و همچنین رویکردها و پروتکل‌های مشترک برای رسیدگی به چالش‌های مرتبط با مقیاس‌پذیری این فناوری بحث کردیم.»

به همین ترتیب، شرکت آنتروپیک بیانیه‌ای صادر کرد و تایید کرد که آمودی با «مقامات ارشد دولتی برای بحث سازنده در مورد چگونگی همکاری آنتروپیک و دولت ایالات متحده در مورد اولویت‌های مشترک کلیدی مانند امنیت سایبری، پیشتازی آمریکا در رقابت هوش مصنوعی و ایمنی هوش مصنوعی» دیدار کرده است. این شرکت افزود که «مشتاقانه منتظر ادامه این بحث‌ها است». ظاهرا اختلاف بین شرکت آنتروپیک و پنتاگون پس از مذاکرات ناموفق بر سر استفاده ارتش از مدل‌های آنتروپیک آغاز شد؛ این شرکت هوش مصنوعی به‌دنبال حفظ ضمانت‌هایی در مورد استفاده از فناوری خود برای سلاح‌های کاملا خودمختار و نظارت گسترده داخلی بود. (شرکت اوپن‌ای‌آی به سرعت از یک قرارداد نظامی خود خبر داد که منجر به واکنش شدید برخی از مصرف‌کنندگان شد.) پنتاگون متعاقبا آنتروپیک را یک ریسک زنجیره تامین اعلام کرد؛ برچسبی که عموما برای دشمنان خارجی در نظر گرفته شده و می‌تواند استفاده از مدل‌های آنتروپیک توسط دولت را به‌شدت محدود کند. این شرکت این عنوان را در دادگاه به چالش می‌کشد. اما به نظر می‌رسد که بقیه اعضای دولت ترامپ با این خصومت پنتاگون موافق نیستند، چرا که یک منبع دولتی به آکسیوس گفته است که «هر آژانسی» به جز وزارت دفاع می‌خواهد از فناوری این شرکت استفاده کند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.