حمل گازوئیل به افغانستان در راه‌آهن شمال۱ حدنصاب را رد کرد

صدا و سیما پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 17:52
در تازه‌ترین دستاورد حمل‌ونقلی راه‌آهن شمال۱، عملیات بارگیری و حمل ترانزیتی گازوئیل از بندر امیرآباد به مقصد شمتیغ افغانستان در ۲۵ روز نخست سال ۱۴۰۵ با ثبت ۳۶۳ واگن به تناژ ۱۸٬۸۶۱ تن، حدنصابی کم‌سابقه در سال‌های اخیر به جای گذاشت.

حمل گازوئیل به افغانستان در راه‌آهن شمال۱ به حدنصاب رسید

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهرداد رضازاده، سرپرست اداره کل راه‌آهن شمال ۱ در توضیح این موفقیت گفت: موفقیت به‌دست‌آمده حاصل تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در حوزه عملیات، برنامه‌ریزی، تردد و پشتیبانی است. افزایش حجم بار ترانزیتی، به‌ویژه در بخش سوخت، نه‌تنها برای راه‌آهن شمال۱ دستاوردی مهم محسوب می‌شود بلکه نشان‌دهنده رشد اعتماد مشتریان بین‌المللی به ظرفیت‌های بندر امیرآباد و شبکه ریلی کشور است.
وی افزود: ما بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق، روند بارگیری و اعزام محموله‌های گازوئیل را به‌صورت مستمر و بدون توقف دنبال می‌کنیم و تلاش داریم با حفظ این روند افزایشی، سهم بیشتری از بازار ترانزیت ریلی در منطقه را جذب کنیم.
رضازاده با اشاره به نقش استراتژیک مسیر آمیرآباد – شمتیغ گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در شمال کشور است و ارتقای ظرفیت حمل در آن می‌تواند تأثیر مستقیمی بر توسعه اقتصادی، افزایش درآمدهای ترانزیتی و تقویت جایگاه ایران در کریدورهای بین‌المللی داشته باشد.

این عملکرد نشان‌دهنده جهش قابل توجه در ظرفیت عملیاتی و هماهنگی بین‌بخشی در حوزه حمل‌ونقل ریلی منطقه است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.