
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مهرداد رضازاده، سرپرست اداره کل راهآهن شمال ۱ در توضیح این موفقیت گفت: موفقیت بهدستآمده حاصل تلاش شبانهروزی همکاران ما در حوزه عملیات، برنامهریزی، تردد و پشتیبانی است. افزایش حجم بار ترانزیتی، بهویژه در بخش سوخت، نهتنها برای راهآهن شمال۱ دستاوردی مهم محسوب میشود بلکه نشاندهنده رشد اعتماد مشتریان بینالمللی به ظرفیتهای بندر امیرآباد و شبکه ریلی کشور است.
وی افزود: ما بر اساس یک برنامهریزی دقیق، روند بارگیری و اعزام محمولههای گازوئیل را بهصورت مستمر و بدون توقف دنبال میکنیم و تلاش داریم با حفظ این روند افزایشی، سهم بیشتری از بازار ترانزیت ریلی در منطقه را جذب کنیم.
رضازاده با اشاره به نقش استراتژیک مسیر آمیرآباد – شمتیغ گفت: این محور یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در شمال کشور است و ارتقای ظرفیت حمل در آن میتواند تأثیر مستقیمی بر توسعه اقتصادی، افزایش درآمدهای ترانزیتی و تقویت جایگاه ایران در کریدورهای بینالمللی داشته باشد.
این عملکرد نشاندهنده جهش قابل توجه در ظرفیت عملیاتی و هماهنگی بینبخشی در حوزه حملونقل ریلی منطقه است.