جزئیات تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از جنگ اعلام شد

دنیای اقتصاد پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 00:03
وزارت امور اقتصادی و دارایی جزئیات تسهیلات اعطایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از جنگ سوم تحمیلی را منتشر کرد. به گزارش ایرنا، در بخشنامه ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دستگاه‌ها، معاونت‌ها و بانک‌های تابعه این وزارت، جزئیات تسهیلات در نظر گرفته شده برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی را تشریح کرده است.

بر اساس این بخشنامه، هر بنگاه اقتصادی حقیقی یا حقوقی که دارای شناسه ملی و کد کارگاهی تامین اجتماعی باشد، مشمول دریافت این تسهیلات خواهد بود. ضمن اینکه بر اساس لیست بیمه دی و بهمن پارسال باید حداقل ۲ و حداکثر ۵۰ نیروی شاغل داشته باشد. مبلغ تسهیلاتی که به این بنگاه‌های اقتصادی تخصیص می‌یابد به ازای هر یک از پرسنل، ۴۴‌میلیون تومان معادل حقوق پایه ماه‌های فروردین و اردیبهشت است که امکان واریز به حساب بنگاه یا واریز مستقیم به حساب کارکنان بسته به تقاضای بنگاه مربوطه خواهد بود. بازپرداخت تسهیلات طی ۲ تا ۴ قسط و ۶ ماه پس از دریافت تسهیلات خواهد بود؛ نرخ سود تسهیلات نیز در صورت حفظ ۸۰ تا ۱۰۰ درصد کارکنان ۲۳ درصد و در صورت حفظ ۱۰۰درصد نیروها ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است. ولی در صورت کاهش کارکنان به زیر ۸۰ درصد تا خرداد امسال، نرخ سود ۲۳درصد به علاوه ۳۵درصد جریمه که به صورت یکجا با اصل و سود تسهیلات دریافت می‌شود، تعیین شده است.

زمان ثبت‌نام تسهیلات از ۲۶ فروردین به مدت ۵ روز است و در صورت تایید مستندات ارائه شده از سوی متقاضی، ظرف ۲۴ ساعت واریز انجام خواهد شد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.