توئیت نبویان درباره مذاکرات اسلام آباد/ماجرای اخطار مذاکره‌کنندگان ایرانی به طرف آمریکایی چه بود؟

اقتصادنیوز چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 12:13
اقتصادنیوز: نبویان در توئیتی نوشت: در طول مذاکرات ۲۱ ساعته در پاکستان،‌ هماهنگی کامل و ارتباط مستقیم بین میدان و دیپلماسی برقرار بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،‌ محمود نبویان، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، با اشاره به مذاکرات اسلام‌آباد نوشت:

«در طول مذاکرات ۲۱ ساعته در پاکستان،‌ هماهنگی کامل و ارتباط مستقیم بین میدان و دیپلماسی برقرار بود که می‌توان به اخطار و تهدید مذاکره‌کنندگان ایرانی به طرف آمریکایی برای دور کردن ناو رزم دشمن اشاره کرد.»

مذاکرات اسلام‌آباد شنبه 22 فروردین برگزار شد که در توضیح این مذاکرات،‌ محمدباقر قالیباف رئیس هیات مذاکره کننده گفت: گفت‌وگوهای بسیار فشرده، جدی و چالشی داشتیم؛ هیئت ما با بهره‌مندی از کارشناسان توانمندی که در آن حضور داشتند با نگاهی جامع و متنوع در کنار همکاری تیمی، ابتکارات بسیار خوبی برای نشان دادن حسن نیت ایران طراحی کردند که این امر منجر به پیشرفت در مذاکرات شد.

رئیس مجلس اضافه کرد: ما از اول اعلام کردیم که به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم، دیوار بی‌اعتمادی ما ۷۷ ساله است و آنها در کمتر از یک سال گذشته دو بار در میان مذاکرات به ما حمله کردند، پس آن‌ها هستند که باید اعتماد ما را جلب کنند. البته روشن است که جلب اعتماد ما به دلیل بدعهدی آنها امری دشوار و زبان بر است ولی آنها هستند که تصمیم می‌گیرند آمادگی این جلب اعتماد را دارند یا نه. اتفاقی که در این دور کمتر از آنها دیدیم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.