گلوگاه انرژی جهان؛ ۲۰ درصد اقتصاد انرژی در تنگه هرمز است

عصر ایران چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 10:15
رئیس انجمن کانون صنایع غذایی گفت: ۲۰ درصد اقتصاد نفتی و انرژی دنیا تحت فشار تنگه هرمز قرار گرفته است.

محمدرضا مرتضوی رئیس انجمن کانون صنایع غذایی با بیان اینکه ایران بدلیل موقعیت جغرافیایی آبراهه تنگه هرمز دست بالاتری در شرایط فعلی دارد، گفت: تنگه هرمز دارایی استراتژیک ایران است و امیدواریم مقاومت جنگ سوم تحصیلی درس خوبی را همانند جنگ تحمیلی دفاع مقدس به دشمنان داده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی با بیان اینکه  تنگه هرمز حق ایران است، افزود: از نظر موقعیت جغرافیایی این تنگه حق ایران است و کشورهای منطقه نمی شود که پول، خاک و آسمان را در اختیار دشمن ما قرار دهند و همانند گذشته از مزایای این تنگه بهره ببرند.

مرتضوی ادامه داد: ایران به تنهایی جلوی ۶۰ درصد آتش دنیا ایستاد که این امر ناشی از همدلی مردم است و ما از طریق اثبات برتری به دنیا نشان دادیم.

رئیس کانون انجمن صنایع غذایی گفت: با جنگ اخیر ثابت شد که ایران برتری خود را در تنگه هرمز به رخ دنیا کشاند به طوریکه در مقطعی تردد کشتی ها به یک تا ۱.۵ درصد گذشته رسید که این امر بدان معناست که ۲۰ درصد اقتصاد نفتی و انرژی دنیا تحت فشار قرار گرفته است و برای این تنگه در شرایط پسا جنگ باید شرایطی اتخاذ کرد تا ضمن بهره مندی کشورهای منطقه، ایران به عنوان وزنه حافظ امنیت منطقه بهره مندی لازم برای صادرات، واردات و انرژی از این تنگه داشته باشد و همواره مدیریت تنگه نیازمند نظام نامه جدید است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.