توسعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند در تهران تاپایان سال

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 10:01
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام خبر رایگان بودن تعویض کنتورها، از جهش تاریخی در هوشمندسازی مصرف برق پایتخت و برنامه ریزی برای توسعه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند در سال ۱۴۰۵ خبر داد.

توسعه یک میلیون و ۵۰۰ هزار کنتور هوشمند در سال ۱۴۰۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ کامبیز ناظریان، مدیرعامل این شرکت از جهش بی‌سابقه در هوشمندسازی شبکه برق پایتخت خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد کنتورهای هوشمند در شهر تهران تا پایان سال ۱۴۰۵ به عدد یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

ناظریان با اشاره به دستاوردهای سال گذشته اظهار داشت: حجم فعالیت‌های انجام شده در سال ۱۴۰۴ معادل کل اقدامات ۱۰ سال گذشته در این حوزه بوده است و با نصب  ۳۶۰ هزار و ۷۰۰  کنتور هوشمند جدید در سال گذشته، مجموع کنتورهای هوشمند نصب شده در شهر تهران به عدد ۷۲۳ هزار  رسید که در گام بعدی، پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پیش از آغاز پیک بار سال ۱۴۰۵، از مرز یک میلیون دستگاه عبور کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در تشریح مزایای این طرح تأکید کرد: توسعه کنتورهای هوشمند نه تنها امکان توزیع عادلانه انرژی و مدیریت بهینه شبکه برق را فراهم می‌کند، بلکه از طریق ارائه اطلاعات بر خط و در لحظه مصرف انرژی در نرم‌افزار برق من، به مشترکان شهر تهران این امکان را می‌دهد تا مدیریت دقیقی بر هزینه‌ها و میزان مصرف انرژی خود داشته باشند.

وی افزود: فرآیند تعویض کنتورهای قدیمی و جایگزینی آن‌ها با کنتورهای هوشمند، مطابق با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به صورت کاملاً رایگان برای مشترکان پایتخت انجام می شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.