پرشدگی سد‌های کرمان به ۴۲ درصد رسید

صدا و سیما سه شنبه 25 فروردین 1405 - 22:45
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان، با تشریح آخرین وضعیت منابع آبی استان اعلام کرد: بارش‌های انتهای پاییز سال گذشته و ادامه آن تا فروردین امسال، شرایط آبی کرمان را به‌طور محسوسی بهبود بخشیده است.

پرشدگی سد‌های کرمان به ۴۲ درصد رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای کرمان، حمید علیدادی سلیمانی، مدیرعامل این شرکت در نخستین جلسه سازگاری با کم آبی در سال جدید که با حضور معاون عمرانی استانداری کرمان، مدیرکل صمت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های وظیفه‌مند برگزار شد، اظهار داشت: میزان بارندگی استان در این دوره به ۱۶۴ میلی‌متر رسیده که نسبت به میان‌مدت و بلندمدت حدود ۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و همین موضوع باعث ایجاد توازن در توزیع بارش‌ها و افزایش محسوس حجم ذخایر سد‌ها شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه سد جیرفت اکنون ۱۳۳ میلیون مترمکعب آب دارد و حجم ذخیره سد نسا نیز به حدود ۹۰ میلیون مترمکعب رسیده، افزود: سد شهیدان امیرتیموری ۱۹ میلیون مترمکعب و سد شهید سلیمانی بافت نزدیک به ۱۲ میلیون مترمکعب آب در خود جای داده‌اند.

وی اعلام کرد: مجموع ظرفیت ذخیره‌شده در سد‌های استان، پرشدگی ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد، رقمی که سال گذشته در همین زمان تنها ۲۳ درصد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.