پیش‌بینی آژانس از کاهش تقاضای نفت

خبرآنلاین سه شنبه 25 فروردین 1405 - 21:01
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند که جنگ ایران، تقاضای نفت را بیش از هر زمان دیگری، حتی نسبت به همه‌گیری کرونا کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین،طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، جنگ علیه ایران برای اولین بار پس از  زمان شیوع کرونا، زمانی که میلیاردها نفر در انزوا زندگی می‌کردند، منجر به کاهش سالانه تقاضای نفت خواهد شد. 

فرارو در خبری نوشت: آژانس بین‌المللی انرژی که پس از بحران نفتی سال ۱۹۷۴ تشکیل شد، روز سه‌شنبه اعلام کرد که انتظار می‌رود تقاضای نفت امسال به طور متوسط ​​۸۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد، که نسبت به افزایش ۸۵۰ هزار بشکه در روز که قبل از شروع جنگ پیش‌بینی کرده بود، اختلاف قابل توجهی دارد. 

از نظر آژانس، کاهش تقاضا در ماه مارس به ویژه به دلیل حملات به زیرساخت‌های انرژی و بسته شدن تنگه هرمز شدید بود؛ از این رو انتظار می‌رود در سه ماهه جاری تقاضا تا ۱.۵ میلیون بشکه کاهش داشته باشد. 

در حالی که بزرگترین کاهش مصرف نفت در ابتدا از منطقه خاورمیانه و آسیا و اقیانوسیه بوده است، پیش‌بینی می‌شود که با افزایش قیمت نفت و ادامه کمبود، تخریب تقاضا گسترش یابد.

۴۷۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.