آغاز مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن/ هدف واقعی مذاکرات لبنان و اسرائیل چیست؟

اقتصادنیوز سه شنبه 25 فروردین 1405 - 20:57
اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به آینده مذاکرات، گفت هرچند مسائل پیچیده است، اما طرفین حداقل پای میز گفت‌وگو نشسته‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، رویترز گزارش داد: مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد مذاکرات میان لبنان و اسرائیل در واشنگتن آغاز شده است. او مدعی شد این روند می‌تواند نقطه عطفی در تحولات منطقه باشد.

وی همزمان با شروع این گفت‌وگوها، با اذعان به پیچیدگی‌های موجود، ابراز امیدواری کرد طرفین بتوانند مسیر پیش‌رو را آغاز کنند، هرچند به گفته او «همه مسائل در ساعات آینده حل نخواهد شد».

روبیو در ادامه با تکرار مواضع مداخله‌جویانه واشنگتن، هدف این مذاکرات را «پایان دادن به دهه‌ها نفوذ حزب‌الله در این بخش از جهان» عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات مستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در وزارت خارجه آمریکا و برای نخستین بار از زمان گفت‌وگوهای سال ۱۹۸۳ برگزار شده است.

در این نشست، ندى حماده معوض، سفیر لبنان در واشنگتن، و یحیئیل لایتر، نماینده رژیم صهیونیستی، به همراه نماینده آمریکا در لبنان و یک مقام وزارت خارجه این کشور حضور دارند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.