خروج اولین محموله نفت ایران پس از هفت سال/ بلومبرگ: دو ابر نفتکش تحریم‌ شده حامل نفت خام ایران در بنادر هند پهلو گرفته‌اند

اقتصادنیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 16:10
اقتصادنیوز: داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که کشتی فلیسیتی اواخر روز یکشنبه ۱۲ آوریل در سیکا در غرب هند لنگر انداخته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بلومبرگ گزارش داد دو ابرنفتکش تحریم‌ شده حامل نفت خام ایران در بنادر هند پهلو گرفته‌اند که می‌تواند اولین محموله‌های از این دست باشد که در تقریبا هفت سال گذشته، همزمان با تشدید تلاش‌های آمریکا برای محدود کردن صادرات تهران، به این کشور آسیایی رسیده است.

داده‌های ردیابی کشتی نشان می‌دهد که کشتی فلیسیتی اواخر روز یکشنبه ۱۲ آوریل در سیکا در غرب هند لنگر انداخته است.

طبق پایگاه داده اطلاعات کشتیرانی اکوآسیس (Equasis)، یک نفتکش بسیار بزرگ متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران، حامل دو میلیون بشکه نفت خام ایران است که در اواسط ماه مارس از قطب صادرات نفت جزیره خارگ بارگیری کرده است.

کشتی جایا از ۱۲ آوریل ارسال سیگنال‌هایی مبنی بر پهلوگیری در نزدیکی پارادیپ در ساحل شرقی هند را آغاز کرد. این کشتی در اواخر فوریه، قبل از شروع تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، ۲ میلیون بشکه نفت خام از جزیره خارگ بارگیری کرده بود. مالک جایا در اکوآسیس، به عنوان ناشناس فهرست شده است.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.