سرریز شدن ۴ سد در کردستان

مشرق نیوز دوشنبه 24 فروردین 1405 - 09:06
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد: با افزایش ۴۷ درصدی بارش‌ها، سدهای زیویه در کامیاران، گاران در مریوان، چراغ‌ویس در سقز، سبدلو در بانه و نیز دریاچه زریبار سرریز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از ثبت بارش‌های مطلوب در سال آبی جاری خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال آبی که از مهرماه آغاز شده، میانگین بارش‌های استان به حدود ۴۱۵ میلی‌متر رسیده است.

به گفته وی، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۸۲ میلی‌متر ثبت شده بود، افزایش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

آریانژاد افزود: بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلندمدت که ۳۴۶ میلی‌متر بوده نیز حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی این روند را نویدبخش سالی نسبتاً پربارش دانست اما تأکید کرد: حتی در سال‌های پربارش نیز مدیریت منابع و مصارف آب ضروری است.

وی با اشاره به افزایش حجم روان‌آب‌ها در پی بارش‌های اخیر افزود: در حال حاضر حدود ۶۹ درصد حجم مخازن سدهای استان پر شده که این رقم در مدت مشابه پارسال ۵۱ درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعلام کرد که به دنبال این افزایش روان‌آب‌ها، سدهای زیویه در کامیاران، گاران در مریوان، چراغ‌ویس در سقز، سبدلو در بانه و نیز دریاچه زریبار سرریز کرده‌اند و سطح آب آنها بالاتر از تراز نرمال قرار گرفته است.

آریانژاد ابراز امیدواری کرد با تداوم سامانه‌های بارشی، سایر سدهای استان نیز در روزهای آینده سرریز شده یا در آستانه سرریز قرار بگیرند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.