فوری/ مذاکرات اسلام آباد تمام شد | هیأت مذاکره کننده آمریکا اسلام آباد را ترک کرد | ونس: هنوز به توافقی که مورد قبول طرف ایرانی باشد، نرسیده‌ایم | یک پیشنهاد نهایی ارائه دادیم

اقتصادنیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 06:48
اقتصادنیوز: هیئت مذاکره کننده ایالات متحده به سرپرستی معاون رئیس جمهور آمریکا، اسلام آباد را ترک کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پس از زیاده‌خواهی طرف آمریکایی و عدم حصول توافق، هیئت مذاکره کننده ایالات متحده به سرپرستی جی‌دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا، اسلام آباد را ترک کرد.

او در پایان مذاکرات طولانی ایالات متحده و آمریکا به میانجیگری پاکستان طی کنفرانسی خبری گفت: هنوز به توافقی که مورد قبول طرف ایرانی باشد، نرسیده‌ایم.

معاون ترامپ ادعا کرد: ما با حسن نیت مذاکره کردیم و یک پیشنهاد نهایی ارائه دادیم که بهترین پیشنهادی بود که می‌توانستیم به ایرانی‌ها ارائه دهیم. ما پس از ارائه بهترین پیشنهاد ممکن و نهایی به ایران، اسلام آباد را ترک خواهیم کرد.

ونس: هنوز به توافقی که مورد قبول طرف ایرانی باشد، نرسیده‌ایم

همچنین بر اساس گزارش تسنیم، جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا در پایان مذاکرات طولانی ایالات متحده و آمریکا به میانجیگری پاکستان طی کنفرانسی خبری گفت: هنوز به توافقی که مورد قبول طرف ایرانی باشد، نرسیده‌ایم.

هیئت پاکستانی تلاش‌های قابل توجهی برای حل اختلافات انجام داد.

 چندین ساعت مذاکره کردیم و هنوز به توافقی که مورد رضایت طرفین باشد، نرسیده‌ایم.

 ما هنوز به توافقی که مورد قبول طرف ایرانی باشد، نرسیده‌ایم.

 تأسیسات هسته‌ای ایران نابود شد، اما طرف ایرانی متعهد به توقف برنامه خود نشد.

نیاز داریم تا تأکید قوی‌تری ببینیم که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نخواهد بود.

در مذاکرات با ایران کاستی‌هایی وجود دارد.

مذاکرات با ایران 21 ساعت طول کشید. ایران شرایط آمریکا را نپذیرفت.

ما بدون رسیدن به توافق با طرف ایرانی به واشنگتن باز می‌گردیم.

وی ادعا کرد: ما با حسن نیت مذاکره کردیم و یک پیشنهاد نهایی ارائه دادیم که بهترین پیشنهادی بود که می‌توانستیم به ایرانی‌ها ارائه دهیم. ما پس از ارائه بهترین پیشنهاد ممکن و نهایی به ایران، اسلام آباد را ترک خواهیم کرد.

این ادعای ونس در حالی مطرح می‌شود که مذاکرات تیم‌های ایرانی و آمریکایی دقایقی پیش به اتمام رسید و دو طرف به دلیل زیاده خواهی و جاه‌طلبی‌های آمریکا فعلاً به توافقی دست نیافتند. 

معاون ترامپ همچنین مدعی شد آمریکا با رویکردی منعطف و با «حسن نیت» وارد مذاکرات شد، اما متاسفانه دو طرف نتوانستند به توافق دست یابند.

جی دی ونس گفت: خبر خوب این است که ما گفت‌وگوهای جدی و قابل‌توجهی با ایرانی‌ها داشتیم، اما عدم دستیابی به توافق، برای ایران بسیار بدتر از ایالات متحده آمریکاست.»

معاون ترامپ ادامه داد که در باره دارایی‌های مسدودشده ایران هم در مذاکرات صحبت شده است.

وی گفت: ما با یک پیشنهاد بسیار ساده اینجا را ترک می‌کنیم، روشی برای درک این‌که این پیشنهاد نهایی و بهترین پیشنهاد ماست. خواهیم دید که آیا ایرانی‌ها آن را می‌پذیرند یا نه.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید