بازدید وزیر نیرو از نیروگاه خورشیدی شمس آباد تهران

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 20:32
وزیر نیرو در بازدید سرزده از نیروگاه خورشیدی شمس آباد، از نزدیک در جریان پیشرفت فیزیکی این نیروگاه قرار گرفت.

بازدید وزیر نیرو از نیروگاه خورشیدی شمس آباد

به گزارش خبرگزاری صد و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، عباس علی آبادی وزیر نیرو در این بازدید در صحبت با پیمانکار طرح، چالش‌های اجرایی نیروگاه را بررسی کرد.

براساس این گزارش، نیروگاه خورشیدی شمس آباد در دو فاز ۶۳ و ۳۲ مگاوات در حال احداث است.بخشی از فاز ۶۳ مگاواتی نیروگاه در اسفند ماه آماده بهره برداری بود، اما به دلیل جنگ تحمیلی این روند به تأخیر افتاد.

در این بازدید  وزیر نیرو با اشاره به اهمیت این نیروگاه در پیک تابستان امسال، بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر نیروگاه تأکيد کرد.

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی شمس‌آباد نقش مؤثری در تأمین برق پایدار شهرک صنعتی شمس‌آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور و کاهش فشار ناترازی برق در پایتخت خواهد داشت و گام مهمی در مسیر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس در اطراف تهران به شمار می‌رود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید