رایزنی تلفنی اردوغان و ترامپ درباره آتش‌بس ایران و آمریکا

اقتصادنیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 20:13
اقتصادنیوز: دفتر ریاست جمهوری ترکیه از رایزنی تلفنی میان رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ خبر داد و اعلام کرد: محور این گفت‌وگو، برقراری آتش‌بس میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: دفتر ریاست‌ جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از رایزنی تلفنی میان «رجب طیب اردوغان» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور ترکیه و آمریکا خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دفتر ریاست‌ جمهوری ترکیه محور رایزنی ها میان روسای جمهور دو کشور را برقراری آتش‌ بس میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» با ابراز رضایت از آتش‌ بس، فرصت ۲ هفته‌ ای جاری را «فرصتی حیاتی» توصیف کرد که باید عاقلانه برای تضمین یک توافق صلح پایدار و جلوگیری از هرگونه تلاش برای منحرف کردن روند، مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد که آنکارا به حمایت خود از ابتکارات دیپلماتیک ادامه داده و آن را گسترش خواهد داد و با پاکستان و سایر کشورهای دوست برای کمک به پیشبرد یک راه‌حل پایدار همکاری نزدیکی خواهد داشت.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.