این کشور اولین محموله نفت ایران را پس از ۷ سال دریافت می‌کند

همشهری آنلاین چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 15:18
خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع گزارش داد که شرکت پالایش نفت دولتی هند، اولین محموله نفت ایران را از سال ۲۰۱۹ خریداری کرده است.

به گزارش همشهری آنلاین، وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که این محموله در هفته جاری به هند تحویل داده شود. این اقدام پس از سال‌ها محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران صورت می‌گیرد و می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت نسبی نفت ایران به بازارهای آسیایی باشد».

کارشناسان اقتصادی و انرژی معتقدند که ورود دوباره نفت ایران به بازار هند، می‌تواند بر قیمت‌ها و توازن عرضه در بازار جهانی نفت اثرگذار باشد. هنوز جزئیات دقیق حجم محموله و شرایط قرارداد رسمی منتشر نشده است، اما این خرید به عنوان گامی مهم در مسیر احیای تجارت نفت ایران با کشورهای آسیایی ارزیابی می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.