قطر: حمله به زیرساخت‌ها و انرژی قابل قبول نیست

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 16:48
سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد: حمله به تأسیسات انرژی از هر طرفی غیرقابل قبول است و چنین اقداماتی می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای برای امنیت منطقه و جهان داشته باشد.

قطر: حمله به زیرساخت‌ها و انرژی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از شبکه الجزیره، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در اظهاراتی درباره تحولات اخیر منطقه اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های میانجی‌گرانه حمایت می‌کند، اما به‌طور مستقیم در این روند مشارکت ندارد.

وی با اشاره به رایزنی‌های دیپلماتیک انجام‌شده، تأکید کرد که قطر در تمامی پیام‌های خود به طرف‌های مختلف، نسبت به خطرات هدف قرار دادن زیرساخت‌ها هشدار داده و هرگونه حمله به این بخش‌ها را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین از وجود تحرکات گسترده بین‌المللی برای مدیریت بحران خبر داد و افزود این تلاش‌ها به‌ویژه در پی ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی دولت آمریکا شدت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سطح منطقه‌ای اجماعی وجود دارد مبنی بر اینکه هیچ برنده‌ای در جنگ نخواهد بود، تأکید کرد که ادامه درگیری‌ها پیامد‌های منفی برای همه طرف‌ها به همراه خواهد داشت.

این مقام قطری تصریح کرد که کشورش در حال حاضر تمرکز خود را بر حفظ حاکمیت ملی قرار داده، اما در عین حال از تلاش‌های پاکستان در مسیر میانجی‌گری حمایت می‌کند.

او همچنین با اشاره به رایزنی با وزیر خارجه ایران، اعلام کرد که حمله به تأسیسات انرژی از هر طرفی غیرقابل قبول است و چنین اقداماتی می‌تواند پیامد‌های گسترده‌ای برای امنیت منطقه و جهان داشته باشد.

در بخش دیگری از این اظهارات، سخنگوی وزارت خارجه قطر تأکید کرد که هرگونه توافق درباره تنگه هرمز پس از پایان جنگ باید با مشارکت کشور‌های منطقه و همراه با تضمین‌های بین‌المللی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در جریان بحران جاری، بسیاری از خطوط قرمز نادیده گرفته شده‌اند، از تمامی طرف‌ها خواست برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، به سمت کاهش درگیری حرکت کنند.

در پایان، این مقام قطری بر ضرورت وجود یک چارچوب و پوشش بین‌المللی شفاف برای موفقیت هرگونه توافق آینده تأکید کرد و هشدار داد که هدف قرار دادن تأسیسات انرژی، پیامد‌های منفی جدی برای امنیت و ثبات جهانی خواهد داشت.

این اظهارات درحالی بیان شده است که درپی تجاوز‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران نگرانی‌ها نسبت به تشدید بحران در منطقه افزایش یافته است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.