
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید حقیقت مدیر امور انتقال شرق و جنوب شرکت برق منطقهای فارس و بوشهر اعلام کرد: در پی اصابت یک پرتابه به خط انتقال ۶۱۰ سعدی–نصر در شرق شیراز، بخشی از سیم خط دچار پارگی و آسیب شد.
وی گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه و برای جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه برق، تیم عملیاتی به محل اعزام شد و عملیات رفع عیب در کوتاهترین زمان آغاز شد.
مدیر امور انتقال شرق و جنوب برق منطقهای فارس و بوشهر با اشاره به شرایط امنیتی منطقه بیان کرد: به دلیل اعلام مداوم وضعیت خطر و پرواز جنگندهها، اجرای عملیات با محدودیت همراه شد و بنا به دستور نیروهای نظامی حاضر در محل، عملیات در مقاطعی متوقف شد.
حقیقت افزود: پس از ایجاد شرایط نسبی ایمن، عملیات تعویض تجهیزات آسیبدیده از سر گرفته شد و در نهایت خط انتقال ۶۱۰ سعدی–نصر به طور کامل تعمیر و دوباره برقدار شد و به مدار بهرهبرداری بازگشت.
وی تأکید کرد: بازگشت این خط به مدار نقش مهمی در حفظ پایداری شبکه برق و تداوم تأمین برق مشترکان منطقه دارد.