ایرانشاهی: صندوق‌های سرمایه گذاری فعال هستند

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 12:30
رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه گذاری سازمان بورس گفت: در حال حاضر به‌جز صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال هستند.

معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری در جریان است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی‌اکبر ایرانشاهی رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در گفت‌و‌گو با رادیو اقتصاد گفت: در حال حاضر به‌جز صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط، سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال بوده و معاملات آنها به‌صورت عادی در جریان است.

وی افزود: در روز‌های ابتدایی جنگ، به‌ویژه روز اول و دوم، شاهد خروج منابع از صندوق‌های در اوراق بهادار با درآمد ثابت بودیم، اما با مدیریت خوب مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری، اعتماد سرمایه‌گذاران به صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازگشت و این روند به‌سرعت جبران شد. به‌طوریکه صندوق‌های با درآمد ثابت تاکنون حدود ۳۶ همت از طریق صدور و ابطال و همچنین ۵ همت به صورت قابل معامله (ETF)، ورود منابع ثبت کردند که در مجموع به بیش از ۴۰ همت می‌رسد.

او ادامه داد: صندوق‌های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا از جمله طلا، نقره، زعفران و انرژی نیز در ابتدای این دوره با خروج منابع مواجه بودند، اما در حال حاضر خروج منابع قابل توجهی ندارند. روند نزولی این صندوق‌ها نیز بیشتر تحت تأثیر کاهش قیمت‌های جهانی فلزات بوده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.