ادعای آکسیوس از مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران برای آتش‌بس ۴۵ روزه

اقتصادنیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 07:51
اقتصادنیوز: رسانه آمریکایی آکسیوس با اشاره به تلاش میانجی ها میان تهران و واشنگتن نوشت: این گفت‌وگوها از طریق میانجی‌ها و پیام‌های غیرمستقیم در جریان است و به‌عنوان آخرین تلاش برای جلوگیری از تشدید گسترده تنش‌ها از جمله حملات برنامه‌ریزی‌شده به زیرساخت‌های انرژی ایران مطرح شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از چندثانیه، بر اساس گزارش «اکسیوس»، آمریکا، ایران و میانجی‌های منطقه‌ای در حال بررسی توافقی دو مرحله‌ای با محوریت آتش‌بس ۴۵ روزه هستند که می‌تواند در نهایت به پایان جنگ منجر شود، هرچند احتمال دستیابی به توافق در ۴۸ ساعت آینده پایین ارزیابی شده است.

این گفت‌وگوها از طریق میانجی‌ها و پیام‌های غیرمستقیم در جریان است و به‌عنوان آخرین تلاش برای جلوگیری از تشدید گسترده تنش‌ها از جمله حملات برنامه‌ریزی‌شده به زیرساخت‌های انرژی ایران مطرح شده است.

طبق این طرح، ابتدا آتش‌بس ۴۵ روزه برقرار می‌شود و سپس مذاکرات برای رسیدن به یک توافق دائمی آغاز خواهد شد. از جمله موضوعات اصلی مذاکرات، بازگشایی تنگه هرمز و همچنین سرنوشت اورانیوم غنی‌شده ایران است؛ از جمله احتمال انتقال آن از کشور یا رقیق‌سازی.

با این حال، گزارش‌ها می‌گویند ایران تمایلی به امتیازهای بزرگ در ازای یک آتش‌بس کوتاه‌مدت ندارد و میانجی‌ها در تلاش‌اند با ارائه گام‌های محدود و تضمین‌های آمریکا از فروپاشی احتمالی آتش‌بس جلوگیری کنند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.