تاب‌آوری صنعت برق با ساخت️ نیروگاه‌های خورشیدی افزایش می‌یابد

صدا و سیما یکشنبه 16 فروردین 1405 - 12:42
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را از جنبه پدافند غیرعامل بسیار مهم دانست و گفت: احداث این نیروگاه‌ها تاب‌آوری صنعت برق در برابر تهدیدات را افزایش می‌دهد.

افزایش  تاب‌آوری صنعت برق با ساخت️ نیروگاه‌های خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اکبر حسن‌بکلو با اشاره به سیاست دولت چهاردهم مبنی بر توسعه نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: اگرچه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از سیاست‌های راهبردی دولت و وزارت نیرو در دولت چهاردهم برای مدیریت ناترازی برق به ویژه در دوره اوج مصرف است، اما احداث این نیروگاه‌ها از جنبه پدافند غیرعامل هم بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: یکی از تهدیدات جدی دشمن، آسیب به نیروگاه‌های حرارتی و قطع برق است و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به دلیل ماهیت پراکنده و غیرمتمرکز بودن آنها، تاب‌آوری در برابر تهدیدات نظامی و همچنین بروز حوادث غیرمترقبه را ارتقا می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های خورشیدی در استان تهران به ۸ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است.

حسن‌بکلو در ادامه ️از صدور مجوز احداث برای ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در سطح استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه تجهیز ۱۲۰۰ مدرسه در استان تهران به نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی، گفت: تاکنون کار تجهیز ۶۵۰ مدرسه به این نیروگاه‌ها به پایان رسیده و با تکمیل این طرح، ۶.۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران افزود: تجهیز ۱۲۰۰ مسجد در استان تهران به نیروگاه‌های خورشیدی پشت‌بامی هم در دستور کار قرار دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید