رویترز: اسرائیل در انتظار مجوز آمریکا برای حمله به تأسیسات انرژی ایران است/ حملات به احتمال زیاد در هفته آینده انجام خواهد شد

اقتصادنیوز یکشنبه 16 فروردین 1405 - 07:16
اقتصادنیوز: یک مقام نظامی اسرائیلی مدعی شد: طرح‌های عملیاتی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی ایران در دست آماده‌سازی قرار دارد و هماهنگی‌های لازم با طرف آمریکایی در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی اسرائیلی ادعا کرد که این رژیم در حال آماده‌سازی برای اجرای حمله‌ای علیه تأسیسات انرژی ایران است و در حال حاضر منتظر دریافت مجوز نهایی از سوی ایالات متحده آمریکا به سر می‌برد.

 وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «به ادعای این گزارش، این مقام نظامی تأکید کرده است که طرح‌های عملیاتی برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی ایران در دست آماده‌سازی قرار دارد و هماهنگی‌های لازم با طرف آمریکایی در این زمینه ادامه دارد».

رویترز همچنین به نقل از همین منبع مدعی شد که در صورت صدور چراغ سبز از سوی واشنگتن، حملات احتمالی به تأسیسات انرژی ایران به احتمال زیاد در هفته آینده انجام خواهد شد.

این در حالی است که یک منبع آگاه ایرانی پیشتر گفت: اگر دونالد ترامپ به یاوه‌گویی‌هایش ادامه دهد و به تأسیسات انرژی ایران حمله کند، ایران مستقیماً نه تنها به شبکه برق اسرائیل، بلکه به تمام تأسیسات و خطوط لوله نفتی دو کشور عربستان سعودی و امارات متحده عربی حمله خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که از ۲۸ فوریه، آمریکا و اسرائیل حملاتی را علیه اهدافی در داخل خاک ایران آغاز کرده‌اند. در مقابل، ایران نیز حملات تلافی‌جویانه‌ای را علیه اهدافی در اسرائیل و همچنین برخی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه انجام داده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.