مخالفت مردم بوسنی با سیاست‌های کشورشان در قبال تجاوز آمریکایی - صهیونی

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 19:52
اكثريت قاطع مردم بوسني و هرزگوين مخالفت خود را با سياست هاي مقامات اين كشور در برابر تجاوز آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران بيان كردند.

مخالفت مردم بوسنی با سیاست‌های کشورشان در قبال تجاوز آمریکايي - صهیونی

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما از سارایوو، بر اساس یک نظرسنجی که از سوي تلویزیون "سحر بالکان" بر روی پلتفرم‌های آن در شبکه‌های اجتماعی انجام شده است، ۸۴ درصد مردم بوسنی بر این باورند که حاکمان این کشور می‌بایست در این جنگ از جمهوری اسلامی ایران حمایت کنند.

این در حالی است که ۱۳ درصد پاسخ‌دهندگان معتقد به حفظ بی‌طرفی بوسنی و هرزگوین هستند. با توجه به تکثر قومیتی و سیاسی در بوسنی و هرزگوین این کشور هنوز موضوع یکسانی در برابر تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی و آمریکا به جمهوری اسلامی ایران نگرفته است.

در حالی که ایوو کمشیچ، عضو کروات شورای ریاست جمهوری بوسنی تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده است، عضو بوشنیاک این شورا سیاست یک‌بام‌ودوهوا را در قبال این جنایت اتخاذ کرده است که موجی از نارضایتی را در میان مردم بوسنی برانگیخته است.

سیاست‌مداران صرب بوسنی نیز حمایت خود را آمریکا و رژیم صهیونیستی ابراز کرده‌اند. با این حال مسلمانان بوسنیایی تلاش دارند به انحای مختلف مراتب حمایت خود از جمهوری اسلامی ایران را ابراز دارند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.