بحران انرژی، کره جنوبی را هم به واکنش اضطراری واداشت

عصر ایران پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 15:31
کره جنوبی در پی بحران انرژی ناشی از جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه غرب آسیا، همگام با کشورهای شرق آسیا، از فعال‌سازی سیستم واکنش اضطراری برای مدیریت بحران خبر داد.
کشورهای آسیایی که با کمبود سوخت مواجه هستند، با تشدید بحران جهانی انرژی در پی جنگ خاورمیانه، اقدامات اضطراری را اجرا می‌کنند.
 
به گزارش فارس، لی جائه میونگ، رئیس‌جمهور کره جنوبی، امروز از یک سیستم جدید واکنش اضطراری خبر داد و از شهروندان خواست به طور فعال در اقدامات کوچک روزمره مثل استفاده از حمل‌ونقل عمومی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مشارکت کنند.
 
او همچنین از جایگاه‌های سوخت خواست تا با سیاست دولت برای تعیین سقف قیمت نفت در قیمت‌های عرضه پالایشگاه‌ها همکاری کنند و از شهروندان خواست مصرف برق خود را کاهش دهند.
 
دولت سئول همچنین در تلاش است تا قیمت‌های فعلی برق را حفظ کند، چون تنها تأمین‌کننده برق کره جنوبی، یک سازمان دولتی است.امروز‌ همچنین ناظر بر بازار انرژی فیلیپین اعلام کرد که بازار عمده‌فروشی برق این کشور را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده و به خطرات تأمین سوخت و نوسانات قیمت اشاره کرد.
 
در تایلند، تقاضای سراسیمه پس از آن آغاز شد که دولت اعلام کرد یارانه قیمت بنزین را کاهش خواهد داد: ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، خودروهایی را نشان می‌دهد که شامگاه چهارشنبه برای پر کردن باک‌های خود هجوم آورده‌اند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.