
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علیرضا پرندهمطلق» با اشاره به بازدید انجامشده از دو نیروگاه نیروگاه خورشیدی در جنوب شرق کشور گفت: از این میان یک نیروگاه ۹ مگاواتی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اجراست و پیش بینی میشود تا پایان فروردین ماه وارد مدار شود.
وی در خصوص نیروگاه دوم بیان کرد: عملیات اجرایی این نیروگاه ۲۷ مگاواتی توسط پیمانکار در حال انجام است و در حال حاضر نصب صفحهها در مراحل پایانی قرار دارد و اجرای استراکچرها تقریباً تکمیل شده است.
به گفته معاون فنی و مهندسی ساتبا، در جلسه برگزارشده درباره نحوه اتصال این نیروگاه به شبکه تصمیماتی اتخاذ شد و بر اساس برنامه زمانبندی، مقرر شده است این نیروگاه با ظرفیت کامل تا پایان اردیبهشتماه وارد مدار شود.
پرندهمطلق گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ نفر از نیروهای پیمانکار در این طرح مشغول به فعالیت هستند و مقرر شده است از ابتدای هفته آینده تعداد نیروهای اجرایی افزایش یابد تا روند تکمیل طرح مطابق برنامه زمانبندی پیش برود.