سوخت جت در آسیا احتکار می‌شود

عصر ایران پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 11:26
نشانه‌ها مبنی بر احتکار سوخت جت توسط کشورهای آسیایی پس از افزایش قیمت نفت ناشی از جنگ تحمیلی علیه ایران که علامت فشار فزاینده بر صنعت هوانوردی است، در حال افزایش است.

وزارت حمل و نقل کره جنوبی در بیانیه‌ای به بلومبرگ در ۲۵ مارس اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی کره جنوبی از سوی برخی کشورها در مورد محدودیت‌های سوخت‌گیری مطلع شده‌اند و دولت در حال بررسی این موضوع است که آیا سوخت جت صادراتی را به بازار داخلی هدایت کند یا خیر.

به گزارش ایسنا، رئیس شرکت هواپیمایی فیلیپین در مصاحبه‌ای گفت که این کشور جنوب شرقی آسیا ممکن است به زودی به سهمیه‌بندی سوخت متوسل شود. در ویتنام، آژانس هواپیمایی نسبت به کمبود احتمالی سوخت جت از اوایل آوریل هشدار داد و در نتیجه پروازها را کاهش می‌دهد.

مشکلات تامین سوخت، با ادامه جنگ تحمیلی علیه ایران و بالا ماندن قیمت نفت، مشکلات صنعت هواپیمایی را تشدید می‌کند. اگرچه کشورها تا حد زیادی توانسته‌اند از کمبود سوخت جلوگیری کنند، اما اگر اختلال واردات از مسیر تنگه هرمز ادامه یابد، آسیا آسیب‌پذیرترین منطقه در زمینه کمبود سوخت خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ریچارد ناتال، رئیس فیلیپین ایرلاینز، در مصاحبه‌ای با بلومبرگ نیوز در ۲۵ مارس گفت: «چند کشور هستند که اکنون می‌گویند خب، ما نمی‌خواهیم شما هنگام ورود سوخت زیادی مصرف کنید. و بنابراین فکر می‌کنم اگر کشورها به چگونگی مدیریت این موضوع فکر نکنند، تصویر کلی را از دست می‌دهند.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.