ضربه سنگین ایران به پایگاه های آمریکا در منطقه/ نیویورک تایمز: از ۱۳ پایگاه، بسیاری عملاً غیرقابل سکونت شده‌اند / پایگاه‌هایی که در کویت قرار دارند، بیشترین آسیب را دیده‌اند

اقتصادنیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 06:33
اقتصادنیوز: نیویورک تایمز نوشت: شش نظامی آمریکایی در حمله به بندر شعیبه که یک مرکز عملیات تاکتیکی ارتش را نابود کرد، کشته شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، نیویورک تایمز نوشت: بسیاری از ۱۳ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، عملاً غیرقابل سکونت شده‌اند. پایگاه‌هایی که در کویت قرار دارند، شاید بیشترین آسیب را دیده‌اند. 

 شش نظامی آمریکایی در حمله به بندر شعیبه که یک مرکز عملیات تاکتیکی ارتش را نابود کرد، کشته شدند. پهپادها و موشک‌های ایران همچنین پایگاه هوایی علی‌السالم را هدف قرار دادند که به سازه‌های هواپیماها آسیب زد و پرسنل را مجروح کرد، و همچنین پایگاه بوهرینگ را که به تأسیسات تعمیر و نگهداری و سوخت آسیب رساند.

در قطر، ایران پایگاه هوایی العدید، مقر هوایی منطقه‌ای فرماندهی مرکزی آمریکا را مورد حمله قرار داد و به یک سامانه رادار هشدار زودهنگام آسیب زد. در بحرین، یک پهپاد انتحاری ایرانی تجهیزات ارتباطی را در مقر ناوگان پنجم ایالات متحده مورد حمله قرار داد. در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در عربستان سعودی، موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به تجهیزات ارتباطی و چندین تانکر سوخت‌رسان آسیب زدند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.