ایران اجازه عبور یک نفتکش چینی از تنگه هرمز را صادر کرد

مشرق نیوز سه شنبه 04 فروردین 1405 - 17:16
بلومبرگ می‌گوید که یک نفتکش متعلق به چین با هماهنگی ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

به گزارش مشرق؛ یک نفتکش متعلق به چین از خلیج فارس از طریق تنگه هرمز عبور کرده است، مسیری که با تایید ایران توسط سایر شناورها نیز استفاده شده است.

به نوشته بلومبرگ، این نفتکش با نام Bright Gold صبح دوشنبه از طریق کانالی میان جزایر ایرانی قشم و لارک، خلیج فارس را ترک کرد و مالکیت چینی آن بوده است.

دو کشتی حامل گاز با پرچم هند نیز این هفته پس از آنکه دهلی‌نو اعلام کرد که در مورد عبور ایمن کشتی‌ها با تهران گفتگو کرده است، از این مسیر استفاده کردند.

از زمان حمله اسرائیل و آمریکا علیه ایران یعنی ۲۵ روز پیش، ایران اعلام کرد که به صورت هوشمند تنگه هرمز را کنترل می‌دهد و این تنگه برای عبور کشورهای متخاصم و کشورهای مرتبط با آنها بسته است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.