عبور دو کشتی عظیم از تنگه هرمز / ایران مجوز داد

رکنا دوشنبه 03 فروردین 1405 - 16:10
اقتصادی رکنا: داده‌های ردیابی دریایی نشان می‌دهد که دو کشتی بزرگ حامل گاز مایع (ال‌پی‌جی) با پرچم هند، موفق به عبور از تنگه هرمز شده‌اند.
عبور دو کشتی عظیم از تنگه هرمز / ایران مجوز داد

به گزارش رکنا به نقل از بلومبرگ، این دو شناور با نام‌های «جاگ واسانت» و «پاین گس» اوایل روز دوشنبه از سواحل امارات حرکت کرده و مسیری را در پیش گرفتند که به خط ساحلی ایران و جزایر قشم و لارک نزدیک است.

این کشتی‌ها که مالکیت آن‌ها به هند تعلق دارد، به احتمال زیاد در حال حرکت به سمت این کشور هستند؛ کشوری که هم‌ اکنون با کمبود شدید گاز مایع مواجه است. این عبور و مرور در حالی رخ می‌دهد که تنگه هرمز به عنوان شاهراه حیاتی انرژی جهان، از زمان آغاز تجاوزات آمریکایی-صهیونیستی به ایران (۹ اسفند)، شاهد اختلالات جدی بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هند یکی از معدود کشورهایی است که توانسته امنیت ترانزیت کشتی‌ های منتخب خود را از این کریدور حساس تضمین کند. در همین حال، وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای تأکید کرده است: «تنگه هرمز مسدود نیست و تردد دریایی با رعایت تدابیر ضروری و ملاحظات وضعیت جنگی ادامه دارد.»

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.