ایرلی لیل، نویسنده و روزنامه نگار اسرائیلی نوشت : سه هفته پس از جنگی که هر دو آغاز کردند، مشخص است که آنها هیچ ایدهای ندارند که چگونه با عواقب آن مقابله کنند. هیچ نشانهای از فروپاشی رژیم وجود ندارد، سرسختانه جنگیده و توانسته ضعف نظامی خود را با تحمیل فشار انرژی و اقتصادی جبران کند.
ایران جدول زمانی مدت جنگ را کنترل میکند، این طرف است که این کار را انجام میدهد و ایالات متحده و اسرائیل مجبور به واکنش هستند.
ساعاتی پیش ترامپ اولتیماتوم ۴۸ ساعته برای بازگشایی تنگه هرمز داده بود؛ اما حالا هاآرتص میگوید: نه تنها ایران تنگه را نبسته، بلکه دارد بازی را در زمین خودش مدیریت میکند!