
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران اعلام کرد: با موافقت اعضای هیأت سرمایهگذاری خارجی، اعتبار برخی مجوزهای سرمایهگذاری که مهلت آنها منقضی شده بود، بدون نیاز به طرح مجدد در هیئت، برای مدت ۶ ماه تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۵ تمدید شد.
بر پایه این تصمیم، سرمایهگذاران خارجی میتوانند تا پایان شهریورماه بخشی از سرمایه پیشبینیشده در مجوزهای خود را وارد کشور کرده و طبق ضوابط قانون تشویق و حمایت سرمایهگذاری خارجی و آییننامه اجرایی آن، نسبت به ثبت سرمایه در سازمان سرمایهگذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران اقدام کنند.
این تصمیم با هدف رفع نگرانی سرمایهگذاران و تسهیل فرآیند تأمین مالی طرحهای اقتصادی و توسعهای در کشور، در شرایط خاص کنونی اتخاذ شده است.