افزایش ۱۰.۷ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماه ۱۴۰۴

صدا و سیما چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 11:07
گزارش جدید انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از افزایش تولید فولاد میانی ایران در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۴ حکایت دارد.

***رشد ۱۰.۷ درصدی تولید فولاد ایران در ۱۱ ماهه ۱۴۰۴

به گزارش تحریریه خبرگزاری صداوسیما، آمارهای منتشرشده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۴، تولید کل محصولات فولادی کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش داشته است. در این میان، تولید فولاد میانی با افزایش چشمگیر ۱۰.۷ درصدی روبه‌رو شده که حاصل ترکیب مدیریت بهینه فولادسازان و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید تولید است.

بر اساس این گزارش، تولید آهن اسفنجی نیز در این بازه با ۱۴.۷ درصد افزایش همراه بوده، در حالی که تولید گندله سنگ‌آهن تنها ۰.۲ درصد و تولید کنسانتره سنگ‌آهن ۳.۸ درصد افزایش را تجربه کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند ادامه شتاب افزایش در تولید آهن اسفنجی در مقابل افت آهنگ رشد مواد اولیه، هشداری جدی برای توازن زنجیره تأمین به شمار می‌رود و می‌تواند در ماه‌های آینده چالش تأمین خوراک برای واحدهای احیای مستقیم ایجاد کند.

در این میان، افزایش ۱۰.۹ درصدی تولید شمش فولادی که بیش از دو برابر افزایش تولید مقاطع طویل فولادی است، بر ضرورت برنامه‌ریزی هدفمند برای توسعه صادرات شمش فولادی و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت فولاد کشور تأکید دارد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.