به گزارش رکنا، ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر به بیش از ۴۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است، این اقدام به دستور رئیسجمهور انجام شده و متوقف نخواهد شد، امسال در محدوده ۵ هزار مگاوات قرار خواهیم گرفت و اکنون در دولت چهاردهم چندین برابر قبل کار در این حوزه انجام شده است.
همکاران ما در حالی که در خطر هستند و حتی بمباران میشوند، در حال کار در ساختگاهها هستند.
بر اساس آمارها، مقایسه انرژی تولید شده توسط نیروگاههای تجدیدپذیر تا پایان بهمن ماه نشان میدهد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۰۰ گیگاوات ساعت معادل ۸۳ درصد تولید انرژی این نیروگاهها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
سهم انرژی تولید شده توسط نیروگاههای تجدیدپذیر قابل پایش ۶۳ درصد خورشیدی و ۲۸ درصد بادی است.