گزارش فایننشال تایمز از درآمد نفتی ایران از آغاز جنگ

اقتصادنیوز سه شنبه 26 اسفند 1404 - 10:28
اقتصادنیوز: بر اساس گزارش فایننشال تایمز از آغاز حملات آمریکا و اسرائیل به ایران حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فایننشال تایمز نوشت: از آغاز حملات آمریکایی صهیونیستی به ایران که با واکنش موشکی تهران به سرزمین‌های اشغالی و اهداف آمریکایی در منطقه و مسدود شده تنگه هرمز همراه شد، حداقل ۱۳ نفتکش فوق‌غول‌پیکر در جزیره خارک بارگیری داشته‌اند.

این روزنامه انگلیسی با اشاره به اینکه ایران زیر سایه جنگ، روزانه ۱۴۰ میلیون دلار درآمد دارد، نوشت که از زمان آغاز حملات آمریکا و اسرائیل، دست‌کم ۱۳ نفتکش ایرانی فوق غول پیکر در پایانه اصلی صادراتی ایران درجزیره خارک، نفت بارگیری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این مدت حدود ۲۴ میلیون بشکه نفت ایران از تنگه هرمز عبور کرده است.

طبق برآورد شرکت‌های داده انرژی، ایران از زمان آغاز جنگ روزانه حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده است که این مقدار صادرات حدود ۱۴۰ میلیون دلار درآمد روزانه برای ایران ایجاد می‌کند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید