ادامه نظارت کمیسیون عمران بر روند بازسازی واحد‌های آسیب دیده در جنگ

صدا و سیما یکشنبه 24 اسفند 1404 - 19:22
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اسکان، آواربرداری و بازسازی منازل و واحد‌های آسیب دیده جنگی به سرعت در حال انجام است.

به گزارش گروه مسکن و شهرسازی خبرگزاری صداوسیما ، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه مسئولان در شرایطی جنگی گفت: مسئولان باید به خوبی به امورات مردم بپردازند تا هیچ کدام از آنها زمین نماند و زندگی آنها مختل نشود. یکی از این بخش ها به امور بازسازی منازل و اماکن تخریب شده مردم باز می گردد.

کوچی افزود: ستادی در جریان جنگ ۱۲ روزه به ریاست معاون اول ریاست جمهور تشکیل شد و کار اسکان اضطراری و بازسازی ها در تهران به شهرداری سپرده شد که تمام تلاش خود را انجام دادند بدون اینکه بار آن بر دوش دولت بیفتد.

وی گفت: در جریان جنگ فعلی حملات وحشیانه تر و خرابی ها بیشتر بود اما عملکرد شهرداری در این حوزه بهتر از دوره قبل بود. اسکان ها سریع تر صورت گرفت و عملیات آواربرداری نیز در حال انجام است.

رضایی کوچی با بیان اینکه رسیدگی به واحدهای تخریب شده در سایر نقاط کشور به بنیاد مسکن و زیر نظر وزارت راه و شهرسازی سپرده شد، عنوان کرد: امروز اعتباری در اختیار مدیران کل استان ها برای تعمیرات اولیه قرار گرفته است تا تخریب های جزئی برطرف شود.

برخی افراد نیز اسباب زندگی خود را از دست داده اند و توان خرید آن را ندارند که قرار است به لحاظ معیشتی به این افراد نیز کمک شود. به برخی از افراد نیز لازم است ودیعه مسکن برای یک تا دو سال داده شود تا منزل آنها بازسازی شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به اینکه پیگیری کمیسیون برای بازسازی مکان های آسیب دیده ادامه دارد، افزود: ما در دوره جنگ ۱۲ روزه نشست های اولیه و بازدیدهای میدانی داشتیم و امروز نیز همین اقدام را ادامه می دهیم و در کنار دستگاه های اجرایی تلاش می کنیم بر بازسازی واحدهای تخریب شده نظارت کنیم.

وی تصریح کرد، تقسیم کار شکل گرفته و شهرداری مناطق مختلف تهران مسئول هستند و در استان ها نیز فرمانداری ها و استانداری ها مسئولیت دارند. مجلس هم نظارت عالیه دارد که اگر نقصی جایی وجود داشت مشکل آنها را برطرف کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه در شرایط جنگی نیز تمام طرح های عمرانی فعال و ادامه دار است، عنوان کرد: ما با نشست هایی که با وزیر راه و معاونان آنها داشتیم هماهنگی کردیم که طلب های پیمانکاران به موقع پرداخت شد و سازمان برنامه و بودجه بسیار همراهی کرد. نعمت این جنگ ایجاد همدلی بیشتر و افزایش هماهنگی میان دستگاه ها بود. کار تعطیل نشده و همه پای کار هستند.

وی با اشاره به حوزه مسکن و مسکن سازی نیز عنوان کرد: ما شاهدیم ساخت مسکن به ویژه در حوزه محرومان بر اساس قانون برنامه هفتم و بودجه در حال انجام است و بانک ها نیز برای اعطای تسهیلات بسیار همراهی کردند لذا به نظر می رسد این روحیه ایثار و همدلی در دوران جنگ در دوران صلح نیز تداوم داشته باشد تا به مردم خدمات رسانی کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید