اکونومیست: فقط ۲ هفته دیگر نفت ۱۵۰ دلاری می شود

خبرگزاری مهر یکشنبه 24 اسفند 1404 - 10:06
نشریه اکونومیست طی ساعات گذشته اعلام کرد که اگر اختلال در عبور و مرور نفتکش ها از تنگه هرمز فقط ۲ هفته دیگر ادامه یابد قیمت نفت از ۱۵۰ دلاری عبور می کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اکونومیست، ارزیابی ها حاکی از آن است که اگر روند اختلال کنونی در تنگه هرمز تا آخر ماه جاری میلادی، یعنی ۲ هفته دیگر، ادامه یابد قیمت جهانی نفت به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

ارزیابی کارشناسان حاکی از آن است که در صورت پایدار ماندن اوضاع کنونی و یا تشدید بحران در حوزه خلیج فارس، حتی ممکن است شاهد صعود قیمت نفت به ۲۰۰ دلار در هر بشکه هم باشیم.

از طرف دیگر کارشناسان همچنین هشدار داده اند که رسیدن قیمت نفت به ۱۵۰ یا حتی ۲۰۰ دلار در هر بشکه می‌تواند اقتصاد جهانی را وارد رکود کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.