فعالیت صندوق‌های طلا و نقره در بورس کالا از سر گرفته شد

اقتصادنیوز یکشنبه 24 اسفند 1404 - 09:19
اقتصادنیوز: معاملات صندوق‌های کالایی، اوراق گواهی سپرده کالایی و اوراق سلف موازی استاندارد پس از دو هفته وقفه، از امروز(یکشنبه 24 اسفند) دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر کالا شامل طلا و نقره از امروز(یکشنبه، 24 اسفند) از سر گرفته می‌شود.

بر این اساس معاملات صندوق‌های طلا و نقره از ساعت 11:30 تا 13:30 بازگشایی می‌شود؛ و معاملات اوراق گواهی سپرده کالایی از جمله شمش طلا، شمش نقره و سکه طلا نیز در همین بازده زمانی انجام خواهد شد.

همچنین بورس‌کالا، از توقف بازار مشتقه شامل اختیارمعامله و بازار آتی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به باور کارشناسان این اقدام سازمان بورس و ارکان بازار سرمایه گام مهمی در راستای بازگشایی آرام بازار سرمایه است. هرچند احتمال آن وجود دارد که در نخستین روز بازگشایی این ابزارها که شامل گواهی‌سپرده کالایی و صندوق‌های طلا و نقره می‌شود، دوباره هیجانات فروش بر دادوستدها غالب شود.

برخی معتقدند بخشی از این فشار فروش در روز ممکن است بخشی از تقاضای نقدینگی باشد که از محل صندوق‌های طلا و نقره تامین می‌شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.