شرکت روسی گازپروم: ذخایر گاز اروپا به پایین‌ترین سطح رسیده است/ هلند پایین‌ترین سطح ذخیره گاز را ثبت کرد

اقتصادنیوز شنبه 23 اسفند 1404 - 20:08
اقتصادنیوز: شرکت روسی گازپروم اعلام کرد: تمام گازی که برای زمستان به مخازن تزریق شده بود تا اواسط فوریه مصرف شده و برداشت فعلی از ذخایر باقی‌مانده سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شرکت روسی گازپروم اعلام کرد سطح ذخایر گاز در تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی اروپا به کمترین میزان خود از ابتدای فصل برداشت رسیده است؛ موضوعی که همزمان با افزایش قیمت گاز و تشدید تنش‌های ژئوپولیتیکی رخ داده است.

 گازپروم اعلام کرد تمام گازی که برای زمستان به مخازن تزریق شده بود تا اواسط فوریه مصرف شده و برداشت فعلی از ذخایر باقی‌مانده سال‌های گذشته انجام می‌شود.

 هلند پایین‌ترین سطح ذخیره گاز را ثبت کرده و تنها ۸.۳ درصد از ذخایر آن باقی مانده است.

 همزمان قیمت گاز در اروپا افزایش یافته و میانگین آن برای نخستین بار از سال ۲۰۲۳ از ۷۰۰ دلار در هر بشکه معادل نفتی عبور کرده است.

 به گفته گازپروم، کاهش ذخایر، بحران تنگه هرمز و تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه از عوامل اصلی فشار بر بازار انرژی اروپا هستند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.