۶ خط انتقال برق کویت بر اثر ترکش پهپادها از مدار خارج شد

عصر ایران پنج شنبه 21 اسفند 1404 - 14:31
منابع رسمی کویت از خروج اضطراری شش خط انتقال برق در پی عملیات پدافند هوایی و هم‌زمان کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خبر می‌دهند.
وزارت برق، آب و انرژی کویت امروز پنجشنبه از خارج شدن ۶ خط هوایی انتقال برق از مدار خدمت‌رسانی در پی سقوط شظایای ناشی از رهگیری پهپادها خبر داد.
 
به گزارش فارس، تیم‌های فوری تعمیراتی برای ارزیابی خسارات و انجام عملیات بازسازی مطابق با بالاترین استانداردهای ایمنی به محل اعزام شده‌اند.
 
مقامات کویتی تأکید کرده‌اند که خدمات آب و برق تحت کنترل کامل بوده و سیستم‌های تولید برق، آب‌شیرین‌کنی و انتقال با راندمان بالا در حال فعالیت هستند.
 
این حادثه در حالی رخ می‌دهد که منطقه خاورمیانه در هفته‌های اخیر شاهد تشدید تنش‌ها و افزایش تحرکات پهپادی بوده است.
 
پایداری شبکه برق کویت به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهم انرژی در منطقه، برای بازارهای جهانی حائز اهمیت است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.