اعلام زمان رفع اختلال در نسخه موبایلی بانک ملی

خبرآنلاین چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 18:41
مشکل نسخه سازمانی سامانه «بام» در شعب برطرف شد و نسخه موبایلی آن نیز از فردا (پنج‌شنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۴) دوباره در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، از روز گذشته (سه‌شنبه - ۱۹ اسفند ۱۴۰۴) همزمان با شرایط خاص و امنیتی کشور به دلیل تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، نرم‌افزار سامانه «بام» بانک ملی ایران که یکی از بسترهای ارائه خدمات غیرحضوری این بانک محسوب می‌شود، با اختلال در نسخه موبایلی و سازمانی مواجه شد و امکان استفاده از آن برای برخی مشتریان و شعب، از طریق تلفن همراه و سیستم‌های سازمانی فراهم نبود.

ایسنا در خبری نوشت:پیگیری‌های خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد این اختلال ایجاد شده و علت آن برخی مشکلات مخابراتی و سخت‌افزاری بوده که دسترسی کاربران به نسخه موبایلی سامانه بام را با اختلال روبه‌رو کرد. در همین راستا، بررسی‌ها حاکی از آن است که نسخه سازمانی سامانه بام که در اختیار شعب بانک ملی قرار دارد، اکنون فعال و در شعب کشیک امکان دسترسی به آن فراهم شده است.

به این ترتیب خدمات بانکی از طریق این سامانه در شعب منتخب در حال ارائه است و مشکل اصلی تنها به نسخه موبایلی این نرم‌افزار مربوط می‌شود.

طبق پیگیری‌های ایسنا از بانک ملی، مشکل نسخه موبایلی سامانه بام نیز برطرف شده و از فردا (پنج‌شنبه - ۲۱ اسفند ۱۴۰۴) دوباره برای کاربران تلفن همراه فعال می‌شود تا مشتریان بتوانند خدمات بانکی خود را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.

بر اساس اعلام مسئولان بانک ملی به ایسنا، این اختلال ارتباطی با امنیت اطلاعات مشتریان نداشته و هیچ‌گونه گزارشی از خروج یا سرقت اطلاعات بانکی کاربران ثبت نشده و نگرانی از بابت امنیت داده‌های مشتریان وجود ندارد. اطلاعات حساب‌ها در سامانه‌های بانک ملی محفوظ مانده است.

۲۱۷

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.