آمریکا در جنگ با ایران چند پهپادش را از دست داد؟

اقتصادنیوز چهارشنبه 20 اسفند 1404 - 13:08
اقتصادنیوز: آمریکا در جنگ با ایران ۱۱ پهپاد ام‌کیو-۹ را از دست داده‌است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده که ارتش ایالات متحده در جنگ مشترک امریکا و رژیم اسرائیل با ایران، ۱۱ پهپاد ام‌کیو-۹ را از دست داده است که یکی از سنگین‌ترین خسارات به تجهیزات نظامی در طول این جنگ به شمار می‌رود.

این پهپادها وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند که برای جاسوسی، گشت و شناسایی و حملات دقیق استفاده می‌شوند.

با این‌حال، مقامات دفاعی عنوان کردند که این هواپیماها در محیط‌هایی با سیستم‌های دفاعی هوایی پیشرفته به آسانی مورد هدف قرار می‌گیرند. این پهپادها در اصل برای عملیات‌های ضد تروریسم در نواحی با توان دفاعی هوایی محدود طراحی شده‌اند.

حداکثر سرعت این هواپیماها به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت است که از جت‌های جنگنده که سرعتشان به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۹۰۰ مایل بر ساعت می‌رسد، به مراتب کندترند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید