وی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی رکنا گفت: ترامپ وقتی درباره رهبری صحبت می کندگاهاً از لفظ "رئیس جمهور بعدی" استفاده می کند، توگویی که رهبر و رئیس جمهور را با هم اشتباه می گیرد و البته فکر می کند ایران هم ونزوئلاست که بعد از تسلط بر این کشور، معاون مادورو را به جای او نشاند و توانست به یک تفاهم نسبی دست پیدا کند.
نماینده مردم اردستان در مجلس دوازدهم به توهمات آمریکا و اسرائیل اشاره کرد و افزود: ترامپ و نتانیاهو فکر می کردند که با ترور رهبر انقلاب، مشکلات کشور زیادتر میشود و ایران پوکیده و به هم ریخته خواهد شد و در نهایت از بین می رود و حتی مطمئن بودند که در تعیین رهبر بعدی ایران دخالت خواهند داشت و موثر خواهند بود در حالی که انتخاب مجلس خبرگان خط بطلانی بر این گمان بیهوده کشید.
این عضو کمیسیون امنیت ملی، انتخاب خبرگان را اقدامی در راستای ایجاد و القای آرامش در جامعه برشمرد و گفت: من یادم هست وقتی امام راحل از دنیا رفتند، معرفی رهبر شهیدمان و پیامی که به مردم دادند، آرامش را بر جامعه مستولی کرد. الان هم پیام رهبر جدیدمان می تواند چنین آرامشی را به جامعه تزریق کند. به هر حال جمهوری اسلامی با سابقه یک نظام 2500 ساله پادشاهی، همواره این موضوع را تجربه کرده بود که با از بین رفتن یک پادشاه، خلاءیی در جامعه به وجود می آمد چرا که آن نظام ها وابسته و متکی به فرد بودند ولی انقلاب اسلامی ما وابسته به فرد نیست که با شهادت یک نفر، نظام از هم بپاشد. حال انتخاب خبرگان، فارغ از قضاوت های ارزشی، چنین آرامشی را به جامعه داد که صاحب یک رهبر هستند.
وی در ادامه به تبیین پیام های مخابره شده از سوی مجلس خبرگان به جامعه بین الملل پرداخت و با طعنه به توهم اخیر ترامپ که گفته بود" من خودم خبره و از خبرگان هستم پس می توانم در تعیین رهبری دخیل باشم"، اظهار داشت: این انتخاب یک نوع مقاومت در برابر ترامپ بود تا بگویند که حرف های او باد هواست و هیچ دخالتی در امور داخلی کشور و تعیین سرنوشت کشور ما ندارد.
بخشایش اردستانی تصریح کرد: در نظام بین الملل هم نشان دادیم که فرمان، همان فرمان است چرا که رهبر شهید ما پشتوانه جبهه مقاومت بودند و حتما آقا مجتبی خامنه ای نیز همان راه را ادامه می دهند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به تهدیدهای اخیر ترامپ گفت: این که اسرائیل و آمریکا رهبر جدید ایران را تهدید به ترور کرده اند، موضوع دیگری است؛ اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی بیفتد، باز هم رهبر بعدی را خبرگان اعلام می کند دلیلش هم این است که آمریکا می خواست 3 روز بعد از ترور رهبر ایران، کار را تمام کند ولی الان می بینید که روز دهم جنگ است و به رغم مشکلاتی که تجربه کردیم، هیچ خللی در نظام به وجود نیامده است.
وی افزود: شواهد میدانی نشان می دهد که به رغم گذشت 10 روز از جنگ، ما از بین رفتنی نیستیم . آمریکا و اسرائیل، شب ها- به خصوص در دو شب اخیر – فشار زیادی بر تهران، شیراز و اصفهان آوردند تا مردم را دچار وحشت کنند ولی دیشب سپاه به نحوی مناسب پاسخ داد و احتمالا امشب نیز این تکرار خواهد شد.
بخشایش اردستانی افزود: کشورهای منطقه هم فقط در مقام دیپلماسی می توانند وارد شوند و به نظرم جسارت حمله به کشورمان را ندارند زیرا اصلا در قد و قواره این حرف ها نیستند که بخواهند با ایران وارد جنگ شوند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که" چه مدت زمانی را برای پایان جنگ پیش بینی میکنید؟" چنین گفت: به نظر من طی روزهای پانزدهم تا هفدهم بعد از آغاز جنگ (یعنی حدود یک هفته دیگر) احتمال پایان یافتن جنگ بسیار محتمل است زیرا من سه شاخصه برای اتمام و توقف جنگ در نظر داشتهام. اول این که جنگ زمانی به پایان میرسد که قیمت نفت به مرز ۱۵۰ دلار برسد.مادرِ کشورهای سرمایهداری پولشان است و آنها اصلا تحمل این وضعیت را ندارند. دوم آن که فشارهای افکار عمومی در آمریکا افزایش یافته است. در تاریخ آمده است که سال 1953 زمان جنگ آمریکا با ویتنام، وقتی نبرد پایان یافت که میلیون ها آمریکایی تظاهرات کردند و به این ترتیب جنگ متوقف شد. سومین شاخصه هم، فشارهای بین المللی و جبهه بندی هاست که وقتی به وجود می آید، متخاصمان ناگزیر به ترک جنگ هستند .
وی ادامه داد: به خصوص در شرایط فعلی که اختلافاتی بین آمریکا و اسرائیل به وجود آمده است. این اختلاف به خاطر خودسر عمل کردنِ اسرائیل در حمله به تلمبه خانه ها و انبار نفت ما در شهران، اقدسیه، کرج و شهر ری بود که اساساً نباید این کار را می کرد. همان طور که می دانید ایران فقط توسط اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است و از این بابت می گویم نباید این کار را می کردند چون ایران هم مقابله به مثل کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی یادآور شد: آن ها این کار را کردند تا فشار افکار عمومی مردم ما به دولت زیاد شود در حالی که کاملا برعکس شد و معادلاتشان به هم ریخت، زیرا ما هم پالایشگاه حیفا و هم پالایشگاه باپکو در بحرین را زدیم. با این اقدام قیمت نفت و انرژی سر به فلک میکشد؛ موضوعی که البته مقبول آمریکا نبوده و نیست. حالا با این اقدام اسرائیل، تمام ابزارهای لازم برای حمله تلافی جویلانه به ما داده شد. سپاه هم دیشب از تمام موشکهای خودش استفاده کرد و حالا موشکی به نام "رعد" هم دارد که اگر فشار بیشتری وارد کنند، این موشک هم استفاده می شود.