یادداشت مدیرعامل بنیاد فارابی درباره کودکان شهید میناب

صدا و سیما یکشنبه 17 اسفند 1404 - 14:42
حامد جعفری، تهیه‌کننده و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در یادداشتی، درباره کودکان شهید میناب نوشت.

یادداشت مدیرعامل بنیاد فارابی درباره کودکان شهید میناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما متن این یادداشت به این شرح است :

از پس وقایع این روزها‌، در خلوت ذهنِ من که به ویژه در طول این سال‌ها بیشتر هم‌نشین فیلمسازان و تصویرسازان دنیای کودکانه بوده‌ام، نقشی پر رنگ رهایم نمی‌کند؛ گویی تاریخ، طوماری را گشوده و با مُرکّبی از نور، دو نام را در کنار هم رقم زده است. نام کسی که قافله‌دار این دیار بود و نام دخترانی که مادران فردای این مرز و بوم می‌شدند.

رسم طبیعت آن است که درختان، نه با فریاد که با سقوطِ دانه‌های‌شان، جنگلِ فردا را بنا ‌کنند و آن دخترکانِ پرپرشده، آن غنچه‌های نیمه‌بازِ میناب، انگار دانه‌هایی بودند که پیش از بهار، دم بر نیاوردند و بر خاک افتادند، اما دست سرنوشت صفحه تقدیر را این طور رقم زد، که آنها پژمرده نشده و در دل هزاران هزار سینه ایرانی جوانه بزنند.

آن‌ها که شاید روزی در دامانشان قهرمانان این کشور پرورش می‌یافتند و مادرانِ ایران زمین؛ مادرانِ قهرمانان، مادرانِ دانشمندان، مادرانِ شاعران و‌.‌.. می‌شدند، رزقشان این بود که مادرانه‌گی دیگری برای‌شان رقم خورد؛ مادریِ یک نسل.

گرچه دلمان از رفتن تک‌تکشان پر سوز است و چشممان کاسه خون، اما باور دارم که آن‌ها با خون خود، ایران را از نو جان بخشیده و در دل ملت امید و ایستادگی به دنیا آوردند.

هیچ کس از فردا خبر ندارد، اما آینده‌ی ایران با فرزندان امروز گره خورده است، همان‌هایی که با چشم‌هایی نگران، نظاره‌گر پلیدی‌های دشمن هستند، پس هر اتفاقی بیافتد، مطمئنم که نسل بعد تمدنی را خواهد ساخت که انزجار از آمریکا و صهیونیسم، بخش پر رنگی از آن است.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.