با فعال‌سازی مسیر‌های جایگزین، تامین سوخت پایدار است

صدا و سیما یکشنبه 17 اسفند 1404 - 14:11
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی حمله به انبار‌های نفت در استان‌های تهران و البرز، با اتکا به ذخایر راهبردی و فعال‌سازی مسیر‌های جایگزین و تمهیدات از پیش تعیین شده، موضوع تأمین سوخت تحت کنترل است و نگرانی درباره پایداری عرضه وجود ندارد.

تأمین سوخت تحت کنترل است

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما  در اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران آمده است:

«به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند طی حمله ناجوانمردانه به انبار‌های نفت در تهران و البرز و خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی در شامگاه شنبه (۱۶ اسفند) با هدف آسیب مستقیم به مردم از طریق ورود خسارت به این بخش و اختلال در عرضه بنزین روزانه مورد نیاز مردم، ۴ نفر از کارکنان خدوم این شرکت حین خدمت به میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

با وجود ایجاد خسارت‌هایی در این بخش، با اتکا به ذخایر راهبردی و فعال‌سازی مسیر‌های جایگزین و تمهیدات از پیش تعیین شده، موضوع تأمین سوخت تحت کنترل است و نگرانی درباره پایداری عرضه وجود ندارد؛ بنابراین به‌منظور حفظ تعادل در مصرف و اطمینان از دسترسی همگانی تا بازگشت کامل ظرفیت توزیع، به‌صورت مقطعی در برخی مناطق متأثر از این حمله، محدودیت‌هایی در سقف سوخت‌گیری اعمال می‌شود تا تضمین‌کننده توزیع عادلانه و پایدار سوخت مورد نیاز هموطنان در این دوره گذار باشد.

از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود ضمن پرهیز از تردد‌های غیرضرور، از کارت سوخت شخصی خود برای سوخت‌گیری اقدام کنند.

با توجه به وجود ظرفیت مناسب سی‌ان‌جی و با هدف جلوگیری از ازدحام در جایگاه‌های عرضه سوخت به دارندگان خودرو‌های دوگانه‌سوز توصیه می‌شود سوخت‌گیری خود را از طریق جایگاه‌های سی‌ان‌جی انجام دهند.»

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید