نحوه صادرات سوخت در شرایط اضطرار مشخص شد

عصر ایران شنبه 16 اسفند 1404 - 15:41
با بخشنامه دفتر ترانزیت نحوه صادرات محموله های سوختی در شرایط اضطرار مشخص شد.

گمرک ایران دستورالعمل چگونگی انجام تشریفات گمرکی محموله‌های سوختی عبوری در شرایط اضطرار را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم ، در بخشنامه دفتر ترانزیت خطاب به گمرکات ورودی و خروجی سوخت و گاز آمده است؛ با توجه به شرایط فعلی و پدافند غیرعامل مبنی بر عدم تخلیه و نگهداری سوخت در مخازن ضروری است:

1) قبل از پذیرش اظهارنامه عبور خارجی سوخت به افغانستان و سایر گمرکات و بنادر، با گمرکات خروجی هماهنگی لازم به عمل آید.

2) از پذیرش ترانزیت سوخت و گاز به منظور ترانشیپمنت و یا نگهداری در مخازن ورودی و حتی در گمرک خروجی جدا خودداری گردد.

3) حتما از تانکرهای استاندارد سوخت و رانندگانی که دارای ویزا و امکان حمل یکسره به کشور مقابل هستند استفاده شود.

4) در صورتی‌که در مخازن تحت نظارت آن گمرک، سوخت ترانزیتی نگهداری شده است ضمن اخطار به شرکت سریعا نسبت به تخلیه و تعیین تکلیف آن اقدام گردد.

5) در شرایط خاص با مدیرکل و معاونین دفتر ترانزیت هماهنگی لازم به عمل آید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.