سید محمد اتابک در جریان بازدید از چند کارخانه صنایع غذایی در گفتوگو با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما، افزود: در شرایط فعلی، بسیاری از کارخانههای کشور بهصورت سه شیفت فعال هستند که همین امر موجب افزایش هزینههای پرداختی به نیروی انسانی شده است، دولت برای حفظ تداوم و پایداری تولید، تأمین سرمایه در گردش و حمایت از صنایع را بهطور جدی در دستور کار دارد.
وی با اشاره به بازدید از سه کارخانه تولید مواد غذایی تأکید کرد: تمامی واحدها بهصورت سه شیفت مشغول تولید بودند، هرچند برخی مشکلات دارند که باید برطرف شود.
وزیر صمت خاطرنشان کرد: صنایع غذایی به دلیل نقش مهم در اشتغالزایی و تأمین نیازهای روزمره مردم، از جمله بخشهایی هستند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
اتابک با اشاره به مصوبه هیئت دولت در هفدهم دیماه گفت: مشکل اصلی بسیاری از صنایع، تأمین سرمایه در گردش است که آقای پزشکیان نیز بر حل آن تأکید داشتهاند، رئیسجمهور در این زمینه به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی دستور داده است تا روند تأمین منابع مالی برای کارخانهها تسریع شود.