عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها سر جای خود باقی است

عصر ایران پنج شنبه 14 اسفند 1404 - 07:56
برخلاف مصوبه کمیته حمل‌ونقل ستاد مدیریت بحران کشور، دریافت عوارض آزادراهی متوقف نشده است.

روز گذشته اعلام شد کمیته حمل‌ونقل ستاد مدیریت بحران کشور مصوب کرده تا دریافت عوارض از تمامی آزادراه‌های کشور تا اطلاع ثانوی متوقف شود. حال یک مقام مسئول اعلام کرده تنها عوارض دستی دریافت نشده و عوارض الکترونیکی که با دوربین‌ها ثبت می‌شوند، سر جای خود باقی است.

به گزارش مهر، میلاد دوستی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، آخرین وضعیت دریافت عوارض آزادراهی را تشریح کرد و گفت عوارض‌هایی که به صورت درستی دریافت می‌شد، تا ‌تداوم شرایط فعلی متوقف شده است تا از ایجاد ترافیک و معطلی مسافران جلوگیری شود.

به گفته وی آزادراه تهران-شمال و ساوه-سلفچگان از جمله مهم‌ترین مسیرهایی هستند که به دلیل دریافت عوارض دستی، همواره با ترافیک مواجه می‌شدند، بنابراین گیت‌های دریافت عوارض این مسیرها بسته شده‌اند.

او در ادامه اظهار داشت در آزادراه‌هایی که دریافت عوارض به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، دوربین‌های موجود شناسایی خودروها را انجام داده و قبوض صادر می‌کنند، اما برای پرداخت آن‌ها ضرب‌العجلی در نظر گرفته نشده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.